CZAS: 16'


Wydawca: PWM


Obsada: flet basowy, obój, klarnet kontrabasowy B, saksofon tenorowy B, fagot, trąbka B, róg F, puzon, tuba, harfa amplifikowana, 2 skrzypiec, altówka, wiolonczela, kontrabas.

Utwór powstał pomiędzy styczniem a lipcem 2011 roku na zamówienie festiwalu muzyki współczesnej Sacrum – Profanum w ramach programu „Made
in Poland Miłosz Sounds”. Prawykonanie miało miejsce 18 września 2011 roku w zabytkowej hali zajezdni tramwajowej Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie w ramach festiwalu Sacrum – Profanum. Wykonawcami byli Zofia Dowgiałło – harfa i zespół ASKO|Schoenberg pod dyrekcją Etienne Siebensa. W utworze tym, po raz pierwszy od czasu Solilokwium II. Pejzażu myśli zamarzłych na klarnet basowy i 20 instrumentów smyczkowych postanowiłem sięgnąć po topofoniczne rozmieszczenie muzyków wokół publiczności. Podjęte na nowo w Postgramatyce poszukiwania topofoniczne połączone z dążeniem ku własnej, wyrafinowanej brzmieniowości, zapoczątkowane w tym utworze, stanowią do dziś obecny w mojej muzyce istotny jej nurt. Około 2015 roku
utwór został włączony do katalogu wydawniczego PWM w formie materiałów wykonawczych.



PartyturaNagranieWróć do wszystkich